شناخت عوامل موثر در توسعه روابط عمومی الکترونیک(مطالعه موردی دانشگاه آزاد اسلامی رودهن)

نوع مقاله: مقاله پژوهشی

نویسندگان

1 دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شرق، دانشکده علوم اجتماعی، گروه علوم ارتباطات اجتماعی، تهران، ایران. taheri.esmail71@gmail.com

2 استادیاردانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن، دانشکده علوم اجتماعی، رودهن، ایران.

3 استادیاردانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن، گروه اقتصاد- کشاورزی، رودهن، ایران.

چکیده

چکیده
این پژوهش با هدف شناخت عوامل مؤثر بر توسعه روابط عمومی الکترونیک، انجام شده است و در آن تاثیر عواملی نظیر زیر ساخت ها، نقش نیروی انسانی، فضای الکترونیک، نقش روابط عمومی به عنوان متغیرهای مستقل تاثیر گذار بر توسعه روابط عمومی الکترونیک مد نظر قرار گرفته است.
پژوهش حاضر از نظر روظ به صورت توصیفی- پیمایشی، از نظر هدف، کاربردی، و از نظر اجرا به صورت اسنادی- میدانی و ابزار آن پرسشنامه محقق ساخته بوده است پایایی همسانی درونی برابر با 84/0 تایید شده است. جامعه آماری مورد مطالعه در این پژوهش اساتید و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن که بالغ بر 1100 نفر بودند 388 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند و پس از جمع آوری و تحلیل داده ها با استفاده از آمارة رگرسیون و اسپیرمن نتایج حاکی از این بود که بین عوامل  نیروی انسانی و نقش روابط عمومی بر توسعه روابط عمومی الکترونیک معنی دار نبوده و فرضیه های مورد نظر تایید نشده است و عوامل فضای الکترونیک و زیر ساخت بر توسعه روابط عمومی الکترونیک معنی دار بوده و فرضیه های مورد نظر تایید شده است.

کلیدواژه‌ها